Risultati ricerca

mynextcity homepage


Il Blog nasce con l'intenzione di segnalare e condividere itinerari, gusti e scelte gastronomiche. In particolare l'attenzione è rivolta  sopratutto alla città di Roma, con la ricerca di una chiave di lettura particolare  nel descrivere itinerari , raccontare una strada, una piazza. Roma descritta attraverso i romanzi che la vedono protagonista ed i film che la ritraggono.

Itinerari gastonomici ,menù e ricette proposte nei più famosi "movie foood".Valutazioni  e suggerimenti di ristoranti verificati direttamente in Italia e all'estero.

The blog was created with the intention to report and share routes, culinary tastes and choices. A particular attention is paid to the city of Rome, trying to provide a peculiar reading key in describing itineraries, telling a street ,a square. Rome described through the novels and movies in which “she” had played a leading role.

Culinary itineraries, menus and recipes in the most famous "movie food." Ratings and recommendations of restaurants  directly tasted in Italy and abroad.